Gebrekkige nazorg en communicatie door oogarts
Plaats een reactieKlacht tegen oogarts die begin juli 2022 een sondage uitvoerde om het tranen van het rechteroog van klaagster te verhelpen. Na de ingreep kreeg klaagster last van bloedneuzen en afscheiding van bloed en pus uit haar oog. Ondanks herhaald contact met de kliniek voelde klaagster zich niet gehoord en klaagde over de gebrekkige nazorg en communicatie.
Volgens het college had de oogarts tijdens het tweede nazorgcontact eind augustus 2022 anders moeten handelen. Gezien de reeds beschikbare informatie had hij klaagster eerder op consult moeten laten komen, in plaats van pas eind september. Hoewel de klachten geen acute spoed vereisten, was het duidelijk dat klaagster sinds half juli met serieuze klachten kampte en nog niet eerder was gezien.
VERDER LEZEN?
U heeft gratis en volledig toegang als
- Lid van een wetenschappelijke vereniging
- Lid van De Geneeskundestudent
- Abonnee
Lid of abonnee maar nog geen inloggegevens?
Geen lid? Bekijk de abonnementen!