Tuchtrecht
1 minuut leestijd
Actuele uitspraak

Gebrekkige nazorg en communicatie door oogarts

Plaats een reactie

Klacht tegen oogarts die begin juli 2022 een sondage uitvoerde om het tranen van het rechteroog van klaagster te verhelpen. Na de ingreep kreeg klaagster last van bloedneuzen en afscheiding van bloed en pus uit haar oog. Ondanks herhaald contact met de kliniek voelde klaagster zich niet gehoord en klaagde over de gebrekkige nazorg en communicatie.

Volgens het college had de ­oogarts tijdens het tweede nazorgcontact eind augustus 2022 anders moeten handelen. Gezien de reeds beschikbare informatie had hij klaagster eerder op consult moeten laten komen, in plaats van pas eind september. Hoewel de klachten geen acute spoed vereisten, was het duidelijk dat klaagster sinds half juli met serieuze klachten kampte en nog niet eerder was gezien.

VERDER LEZEN?

U heeft gratis en volledig toegang als

  • Lid van een wetenschappelijke vereniging
  • Lid van De Geneeskundestudent
  • Abonnee
inloggen

Lid of abonnee maar nog geen inloggegevens?

registreren

Geen lid? Bekijk de abonnementen!

abonneren

Bent u geen lid en hebt u geen interesse in een abonnement? Zes weken na publicatie wordt dit artikel voor iedereen beschikbaar om te lezen.

    Cookies op Medisch Contact

    Medisch Contact vraagt u om cookies te accepteren voor optimale werking van de site, kwaliteitsverbetering door geanonimiseerde analyse van het gebruik van de site en het tonen van relevante advertenties, video’s en andere multimediale inhoud. Meer informatie vindt u in onze privacy- en cookieverklaring.