Staat de deur voor commercie in de zorg te ver open?
‘Ik wil niet alleen maar roepen: commercialisering is slecht’
Plaats een reactie
Marktwerking is verschoven van een poging om de zorg beter en betaalbaar te maken naar het vergaren van kapitaal. Stel de juiste vragen bij deze ontwikkeling, zegt hoogleraar Iris Wallenburg. En: koester de zzp’ers.
Vorig jaar zomer ging de commerciële huisartsenketen Co-Med op de fles, na maanden van problemen waarin huisartsen niet bereikbaar waren, de kwaliteit van zorg steeds verder onder druk kwam te staan en de financiële dekking flink bleek te rammelen. Het bedrijf werd aanvankelijk omarmd omdat het dé oplossing leek te bieden voor een prangend probleem: het groeiende tekort aan praktijkhoudende huisartsen.
Beluister ook deze aflevering van Medisch Contact de podcast, waarin Iris Wallenburg te gast was:
VERDER LEZEN?
U heeft gratis en volledig toegang als
- Lid van een wetenschappelijke vereniging
- Lid van De Geneeskundestudent
- Abonnee
Krijgt u onverwacht een melding dat u niet meer kunt inloggen? Kijk hier wat u kunt doen.
Lid of abonnee maar nog geen inloggegevens?
Geen lid? Bekijk de abonnementen!