Een calamiteit? Zorg vooral voor de betrokken mensen!
Bernhoven wil na een incident focussen op impact en openheid
Plaats een reactieZiekenhuis Bernhoven heeft de aanpak na een ernstig medisch incident veranderd. Niet in eerste instantie gericht op terugkijken en overtredingen, maar op zorg voor personeel, patiënten en nabestaanden. En dat werkt, vertellen Caroline Heijckmann en Sidney Dekker.
In Bernhoven is de aanpak na medische calamiteiten veranderd. We constateerden dat sommige incidenten zoveel impact hadden op onze zorgverleners dat peersupport alleen niet genoeg was. Daarnaast wilden we meer doen voor patiënten, familieleden of nabestaanden na een heftig incident.
Luister ook naar deze aflevering van Medisch Contact de podcast waarin Caroline Heijckman vertelt over de gewijzigde aanpak:
VERDER LEZEN?
U heeft gratis en volledig toegang als
- Lid van een wetenschappelijke vereniging
- Lid van De Geneeskundestudent
- Abonnee
Lid of abonnee maar nog geen inloggegevens?
Geen lid? Bekijk de abonnementen!